VIDAK 10주년 포스터
한국시각정보디자인협회, 2004한국시각정보디자인협회(VIDAK)의 10주년 기념행사인 2004 코리아시각디자인페스티발 행사 포스터이다. 3편의 시리즈로 구성된 이 포스터는 커뮤니케이션이라는 큰 맥락 아래 크리에이티브(!), 어울림(“ ”), ‘out’,‘in’(...) 총 세 편으로, 연결 또는 독립적으로도 이야기된다. 크리에이티브 즉, 느낌표(!)편은 VIDAK의 이니셜인 ‘V’를 통해 한국 시각디자인 대표 단체로서의 자긍심과 크리에이티브, 비전을 느끼게 하는 행사를, 어울림의 따옴표 (“ ”) 편은 VIDAK 10년 역사를 상징하는 로마숫자 ‘X’ 과 또 다른 ‘X’ 을 통한 영원성, 그리고 대중과 함께하는 축제의 중심에 인간을 위한 디자인이라는 소명의식을 다시 생각하는 행사를, ‘out’, ‘in’(...) 의 줄임표(...)편은 공식 행사명 중 ‘Communication Design’에서 발견한 ‘out’, ‘in’을 통해 협회의 역할과 커뮤니케이션디자인의 정체성 등 끝없이 이어지는 근본적인 문제를 고민해보는 행사를 표현했다. 3편 모두 기호를 통한 상징성과 조형성, 그리고 전체 또는 각각의 의미를 더하였으며, 전통 한지 위에 실크 스크린으로 제작했다.
A poster series for the 2004 Korea Visual Communication Design Festival commemorating the 10th anniversary of the founding of VIDAK (Visual Information Design Association of Korea). Silk-screened on traditional Korean paper (Han-ji), the series consist of three pieces entitled Creative(!), Oullim(" "), and Out, In(...). Creative (!) The name "Creative" with an exclamation mark (!) consists of a large V, the initial letter of VIDAK, which symbolizes its pride as the leading visual design association in Korea, and represents events communicating creativity and vision. Oullim (" ") The poster titled "Oullim" with quotation marks (" ") shows the Roman numeral 'X' which represents the past ten years of VIDAK. The other 'X' signi.Fies events communicating perpetuity and design's duty toward humanity - the underlying spirit of a festival for the masses. Out, In (...) "Out, In" with an ellipsis (...) was created by recombining letters extracted from 'Communication Design', one of the official event titles. It represents events that pose enduring and fundamental questions such as the role of the Association and the identity of communication design.
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